Recruitment Website Design
採用特設サイト制作事例
地域住民のライフラインを守る東京ガスエネワーク株式会社の採用特設サイト制作事例。サイトデザイン、ライティング、既存テキストのリライト、一部撮影、インタビュー記事作成、問い合わせフォーム設置等を実施。
Case study of the production of a special recruitment website for Tokyo Gas Enework Co Ltd, which protects the lifelines of local residents. Site design, writing, rewriting of existing text, some photography, creation of interview articles and setting up an enquiry form.
01
読み手を意識する
Be aware of the reader
「誰が読むのか」「誰に読んでほしいのか」を深く考えたうえで、適切な言葉遣いやビジュアルスタイルを選択。サイト離脱率を考慮し、専門用語を極力削ったシンプル読みやすいテキスト、視覚的に注意を引く画像やマウスインタラクションを意図的に活用し、読み手が思い思いに遷移していける活動的なサイトに仕上げた。
Appropriate wording and visual style are selected based on deep consideration of ‘who reads it’ and ‘who we want to read it’. In consideration of site abandonment rates, simple, easy-to-read text with minimal jargon, visually arresting images and mouse interactions were deliberately utilised to create an active site that readers can transition to as they wish.
02
空気感を表現する
Expressing a sense of air
東京ガスエネワークの代表やサイト制作チームの方々と複数回お話しして感じた空気感、実際に本社に足を運んで感じた空気感を、できる限りそのまま落とし込んだサイト完成を目指した。社員の個性を大切に考える企業文化や仕事に対するプライドや情熱を、飾り過ぎることなく素直に表現することに注力している。
We aimed to complete the website by incorporating as much as possible of the atmosphere we felt after speaking with representatives of Tokyo Gas Enework and the website production team on multiple occasions and actually visiting the head office. The site focuses on honestly expressing the corporate culture that values the individuality of employees and their pride and passion for their work, without being overly decorative.
03
働く人を意識する
Be aware of who you work for
東京ガスエネワークで活躍する社員3名のインタビューを実施。それぞれ感じている会社の魅力ややりがい、誇れることなどを個々人のリアルな言葉で語ってもらい、インタビューページを作るだけでなく、インタビューから受け取ることができた組織の在り方や文化も、サイト制作大いに役立てている。
Interviews were conducted with three employees working at Tokyo Gas Enework. The interviews were not only used to create the interview pages, but also to learn about the organisation and culture from the interviews, which was used for the production of the website.