Hair salon
ARBLE
/
Short video production
ARBLE(by maison)Instagram
東京都世田谷区・経堂駅前に店舗を構える大型ヘアサロン「maison by HAVANA(メゾン)」より依頼を受け、二店舗目となる「ARBLE(アルブル)」のオープン告知&イメージショート動画を制作した事例。
A case study of the production of a short video announcing the opening of a second hair salon, ARBLE, and its image, commissioned by ‘maison by HAVANA’, a large hair salon with a shop in front of Kyodo Station, Setagaya-ku, Tokyo.
ヘアサロンの新店舗開店に向けた、イメージショート動画を制作。サロンオーナーが想い描く新店イメージを丁寧にヒアリングし、ディスカッションを重ねることで独自の世界観を表現している。投稿先であるInstagramのユーザー行動と、全貌未発表・情報随時解禁の状況を踏まえ、出来得る限り短く、抽象的な動画に仕上げた。
An image short video was produced for the opening of a new hair salon. The salon owner’s image of the new salon was carefully interviewed, and through repeated discussions, a unique world view was expressed. The video was made as short and abstract as possible, taking into account user behaviour on Instagram and the fact that the full picture had not yet been announced and information was being released as needed.
新ブランドアイデンティティを確立するためのロゴ制作も実施。オーナーが描く理想のサロン像や、提供するサービスの特性、ターゲットとなる顧客層についてヒアリングすることはもちろん、サロンの個性を最大限に引き出すデザインを目指した。
本件に関しては、ロゴデザインについて大枠の方向性が決定していたところで依頼いただいたため、方向性決定までの道筋の確認と、サロンコンセプトや雰囲気、顧客に与えたい印象について深く掘り下げるところから出発。洗練されたイメージを反映させるためのフォント選択と文字デザインを繰り返し、最終段階ではクライアントも交えリアルタイムでデザイン調整しながらロゴの完成形を導いた(ライブデザイン)。
A logo was also created to establish the new brand identity. We interviewed the owners about their ideal salon image, the characteristics of the services they provide and their target clientele, and aimed to create a design that maximises the salon’s individuality. As the client had already decided on the general direction of the logo design, we started by confirming the path to the decision and delving deeply into the salon concept, atmosphere and the impression we wanted to give to customers. We repeated the process of font selection and text design to reflect the sophisticated image, and in the final stage, we worked with the client in real-time to adjust the design, leading to the finished logo (live design).