クリエイティブ制作&ブランディング支援
確かな技術力と尖ったアイデア、高い付加価値で数々のプロジェクトを成功に導くテクノロジーカンパニー「株式会社ZEALOT(ジーロット)」の、新プロジェクトにおけるクリエイティブ制作、ならびにブランディング支援を手掛けた。
プロジェクトのコンセプトや概要のヒアリングから、斬新でありながら決して違和感を残すことのないクリエイティブを提案。サービスローンチ後、長くシンボルとして掲げられるロゴデザイン、プロジェクトの世界観を可視化するグラフィックデザインを目指した。
Creative Production & Branding
U-MA has worked on creative production and branding support for a new project for ZEALOT. This technology company leads numerous projects to success with its solid technical capabilities, sharp ideas, and high-added value.
From the hearing of the project concept and outline, we proposed a creative design that was innovative, yet never left a sense of incongruity. We aimed for a logo design that would be used as a symbol long after the service launch, and a graphic design that would visualize the project's worldview.
「タトウ」制作による企業コンセプトのビジュアル化
Tatou - Visualizing the Corporate Concept
当初、フライヤー制作のみの依頼を受けたが、企画書や見積書等の提出、エキスポ出展時の資料提供など、幅広く活用できる“タトウ(ポケットファイル)”の制作も併せて提案。会社概要だけでなく、「ZEALOT(ジーロット)」を一言で表現するキャッチコピーや、コンパクトでありながら組織の強みを明確に表現するテキストを用意し、これまで培ってきた技術力と、これからの「ZEALOT」の在り方を提示している。
Initially, we were asked only to produce a flyer. Still, we also proposed to create a presentation folder (tatou) that could be used for a wide range of purposes, such as submitting proposals and quotations and providing materials for exhibiting at an expo. In addition to the company profile, we prepared a catchphrase and text that clearly expresses the organization's strengths in a compact format, presenting the technical capabilities cultivated to date and the future of ZEALOT.
「ZEALOT」あいうえお作文
「ZEALOT(ジーロット)」のアルファベットによる“あいうえお作文”を提案した。企業理念や組織風土について代表の常盤氏にインタビュー。エンジニアひとりひとりが誰よりもプロジェクトを楽しみ、型にはまらない発想力で臨む「ZEALOT」というプロフェッショナル集団の存在意義・存在価値を的確に言い当てている。
「ZEALOT」Acrostics
The company proposed an acrostic for the ZEALOT brand. We interviewed Mr. Tokiwa, the president of ZEALOT, about the company's corporate philosophy and organizational culture. He described the raison d'etre and existence value of ZEALOT, a group of professionals where each engineer enjoys projects more than anyone else and approaches them with an unconventional mindset.
新サービスのブランディング
「ZEALOT(ジーロット)」が提案する新サービスのブランディング支援を実施。エンジニアの方々が思い描く世界観の明確な輪郭づくり、そしてクリエイティブによる表現を手掛けている。
ロゴ制作も担当。いずれのサービスもブロックチェーンを活用したものであることから、ワクワク感&浮遊感に加え、イノベーションや創造性を感じるロゴに仕上げている。
The Branding
U-MA helping build its branding strategy for a new service proposed by ZEALOT. We are working on creating a clear outline of the worldview envisioned by the engineers and expressing it creatively.
U-MA is also in charge of logo design. Since both ZEALOT's services are based on blockchain, the logo was created with a sense of innovation and creativity and a sense of excitement & levitation.
チケットプラットフォーム『Tixy』
チケットプラットホームということで、チケットをモチーフにしていることは間違いないが、無限に広がる仮想空間にひらひらとチケットが揺らめくイメージで構想したロゴは、「新たな人のつながり方」「未来の可能性」「新しい常識」を示している。
『Tixy(ティクシー)』についてブロックチェーンの技術を用い、不当な“転売ヤー”を排除しつつも、チケット譲渡や適正価格での取引が可能となるプラットフォームを提供。チケット発行者が意図しない値がつけられることを防ぐ仕組みを構築している。
Online Ticketing Platform Tixy
As a ticketing platform, the logo is undoubtedly based on the motif of a ticket, but the logo, conceived as an image of a fluttering ticket in an infinite virtual space, indicates "a new way of connecting people," "future possibilities," and "new common sense."
About "Tixy"Using blockchain technology, Tixy provides a platform that enables ticket transfers and transactions at fair prices while eliminating unjustified resellers. Tixy has established a mechanism to prevent ticket issuers from charging unintended prices.
資産管理ソリューション『Zombie』
「ZEALOT(ジーロット)」の頭文字を取り、開発コードとして扱われていた「ZomBie(ゾンビ)」の呼称が、そのままサービス名として採用されたという背景がある。このゾンビという単語が持つイメージを覆すべく、ポップなロゴデザインを意識。無数にあるIT資産をひとつひとつのバブルで、またそのバブルが浮き上がる様で“埋没する過去データの浮上・管理”を表現した。
『ZomBie(ゾンビ)』についてブロックチェーンの特長のひとつであるデータ改ざん耐性を活用した、社内資産の管理をするためのシステム。いつどのような変更がされたのか、いつ削除されたのか、という細かな変更も追跡・検証することがで、改ざん耐性を担保する。
Zombie - An Internal Asset Management Solution
The name "Zombie," which was used as a development code (and also begins with the letter Z), was adopted as the name of the service. In order to overturn the image of the word "zombie," a pop-style logo was designed. The logo design depicts the "surfacing and management of buried past data" by depicting the myriad of IT assets as individual bubbles and the appearance of those bubbles rising to the surface.
About "Zombie"Zombie" is a system for managing internal assets that utilize data tamper-resistance, one of the features of blockchain. ZomBie" is a system for managing internal assets that utilize the tamper-resistance of blockchain, one of its features.
「第3回 ブロックチェーン EXPO【春】」出展の際に配布するフライヤーと、ノベルティ(カップ麺)のデザインも担当。新サービスの世界観を表現するだけでなく、その先にある読み手(ユーザー)が手に取って読み進めやすいグラフィックデザインを意識。フライヤーは弊社提案の“タトウ(ポケットファイル)”に入れて配布された。
U-MA designed a flyer for ZEALOT which was distributed at the "3rd Blockchain EXPO [Spring]" with a novelty (cup noodle). We were conscious of graphic design that not only expresses the world view of the new service but also makes it easy for readers to take one home. The flyer was distributed in a presentation folder (tatou) that we proposed.
フライヤー&ノベルティ制作
PR動画制作
ブロックチェーンを活用した新プロジェクトの世界観、また「ZEALOT(ジーロット)」が得意とする“Zero(0)からの創造”をイメージしたエキスポ出展用の動画を制作。無数に広がるネットワークを連想する浮遊感ある動画で、テクノロジーカンパニーとしての確かな技術力・実績と、未来世代に広がる無限の可能性を示している。
Promotional Video Production
U-MA created a promotional video for the expo that evokes the world view of the new project utilizing blockchain and their corporate image of "creation from zero." The video, which has a floating feel reminiscent of a myriad of networks, demonstrates the company's solid technological capabilities and track record as a technology company, as well as the unlimited possibilities that lie ahead for future generations.
Client's comment
ZEALOT
代表取締役 常盤様より
ブロックチェーンEXPOという大規模な見本市に出展することになりました。ウーマさんにはブース出展の初期段階から相談させていただき、自社プロダクトをどのようにアピールしたら効果的か、どんなノベルティを用意したら良いか、など総合的にサポートいただきました。かけられるコストが限られている中で、プロダクトのロゴや資料デザイン、ブースで流すループ動画などを制作いただき、弊社ではこの出展を機に攻めていこうという想いがあったため、ウーマさんにはそのあたりの情熱も加味していただいたように思います。おかげさまでイベントは大盛況となり、弊社のことを最大限アピールできました。ウーマさんはこちらの考えていることをしっかり汲み取ってくれますし、それを増幅させる力がとても強いです!(株式会社ZEALOT/代表取締役 常盤 臣)
We have decided to exhibit at a large-scale trade fair called Blockchain EXPO. We consulted with Uma from the initial stages of planning our booth, and they provided us with comprehensive support on how to effectively promote our products and what novelties to prepare. While costs were limited, Uma helped us create a logo for our products, design materials, and create a looping video to be shown at the booth.Thanks to your efforts, the event was a great success, and we were able to promote our company to the maximum extent possible. Uma was able to understand what we were thinking and was able to amplify it!(Message by Shin Tokiwa / Representative Director of ZEALOT Corporation)
大変嬉しいメッセージ、誠にありがとうございます。ヒアリングさせていただき、新規プロジェクトならびにEXPO出展に懸ける熱量や、ZEALOTという組織が持つ情熱や仕事への取り組み方を汲み取り、それを可視化するという、いわば弊社の最も得意なところが出せたプロジェクトだったのではないでしょうか。イベントも大盛況だったということで、弊社といたしましても自社のことのように大変嬉しく思っています。今後もぜひさまざまなプロジェクトでご一緒したいと考えております。引き続き互いの発展のため、良きライバルとして切磋琢磨していきましょう!(U-MA/ウーマ)
Thank you very much for your kind message. We were able to understand the passion for the new project, the enthusiasm for exhibiting at the Expo, and the passion and work ethic of the ZEALOT organization, and we were able to visualize that passion and work ethic. We are very happy to hear that the event was a great success, and we are as pleased as if it were our own. We look forward to working together on various projects in the future. Let's continue to work hard together as good rivals for mutual development!