ECサイト制作

品質にこだわったオーガニック食品を専門に扱う通販サイトであり、桑の葉商品のパイオニアとして業界でも一目置かれているショップだけに、広大な桑畑をテーマに、実直に作物と向き合い、丁寧に丁寧に加工・販売を行っている様子がイメージできるようなデザインを目指した。加えて顧客の年齢層が高いことを念頭に、モダン&シンプル&個性的になり過ぎず、操作性や遷移のしやすさを優先した“あえて”のデザインを施している。

クライアントが一般向け小売り事業を開始して以来、長く使用していたカートシステムがあったが、時代の流れとともに利便性の優れた他サービスも選択肢としてあがってきたことから、新規カートシステムを提案。新システムの提供会社との打ち合わせ、導入までの支援等も実施。顧客にとって操作性に優れた便利なECサイトとなっただけでなく、顧客管理や商品管理、メールマガジン配信、イベント実施など、業務効率化にも貢献した。

EC Site Production

Kuwacha Producer's Coop (Kuwacha Seisan Kumiai) is an online retailer that sells organic food products, and they are famously known as the pioneers of mulberry leaf products. The design for the online store images the extensive mulberry fields, taking care of the crop, and carefully processed products. Since mostly the customers are the elderly, we kept the user-friendly design.

Kuwacha Production Coop had used an old shopping cart system ever since they opened their online retail store, however, the time has changed and U-MA proposed the use of using a new shopping cart system. We assisted them from the meetings with the shopping cart system provider to the actual service installation to the online store. This implementation improved their work efficiency, making it easy to work on their CRM, merchandise control, newsletters, and holding events.

桜江町桑茶生産組合公式サイト

商品カタログ制作

商品カタログから注文する顧客の多くが年配の方であることを想定し、文字の大きさや商品画像の配置を考え抜き、ページに落とし込んでいる。固定観念に囚われることなく、若い世代であれば当たり前に認識されていることも、ひとつひとつ検討。「定期購入」や「支払い方法」などの各項目が正しく伝わることも意識している。ECサイト上にPDF版の商品カタログを用意し、カタログ番号をクリックするだけで容易に個別商品ページに遷移できるようにした。

Product Catalog Creation

When creating the product catalog, we considered that many of the customers who order from it are elderly. We carefully considered the font size and placement of product images to ensure they are easily visible on each page. We examined each item individually, without being trapped by fixed ideas, and considered what may be taken for granted by younger generations. We also made sure that each item, such as "subscription purchases" and "payment methods," is correctly communicated. We have also prepared a PDF version of the product catalog on our e-commerce site, which allows customers to easily navigate to individual product pages by simply clicking on the catalog number.

商品カタログ

商品撮影&パッケージデザイン

サイトやカタログに掲載する商品撮影(物撮り&イメージ画像&動画)も弊社にて対応。オフィス併設スタジオならびに最新撮影機材が揃っているので、ガラス瓶やアルミパックなどの撮影も問題なくクリアしている。商品を活用した料理&レシピの撮影(全て社内で対応可)、動画撮影、SNS用イメージ画像撮影も実施。商品が持つ良さをしっかりと表現し、購入意欲の刺激を促している。

商品パッケージのデザインも弊社にて実施。新商品のみならずリニューアル商品にも対応。コスト削減意識を常に持ち、一色刷りや二色刷りで実現できるデザインや、社内印刷機での印刷に耐えられるラベルデザインを検討。また年齢層が高い顧客に商品名や内容量がきちんと伝わるよう、あえて大きな文字や視覚的にわかりやすいフォントを使用するなど工夫を散りばめている。

Product Photography & Package Design

Product Photography & Package Design for Website and CatalogWe also handle product photography (including still images, lifestyle images, and videos) for use on our clients' websites and catalogs. Our office has an in-house studio equipped with the latest photography equipment, allowing us to easily capture products in glass bottles or aluminum packaging. We also offer food and recipe photography using our products (all done in-house), video production, and social media image creation. We make sure to showcase the best qualities of each product, encouraging customers to make purchases.

We also offer product package design services for both new and existing products. We are always conscious of cost reduction and consider designs that can be achieved with one or two color printing or labels that can withstand printing on our in-house printing machine. In addition, we make sure to include elements that ensure clear communication of product names and contents to our older customers, such as using large fonts or visually easy-to-understand fonts. We make every effort to incorporate such details into our designs.

コンテンツマーケティング

新規顧客獲得を目的としたコンテンツマーケティングもサポートしている。興味を持ってインターネット検索をしたユーザーに対して、読みやすい記事を提供。複数のキーワードで検索上位表示を実現している。制作したコンテンツ記事は、メールマガジンやSNSの内容としても利用可能。二次利用、三次利用可能な有益なものとなった。

Content Marketing

We also provide support for content marketing aimed at acquiring new customers. We provide easy-to-read articles for users who have shown interest through internet searches, and we ensure that our articles are ranked high in multiple keyword searches. The content articles we create can also be utilized as email newsletters or social media content, making them valuable for secondary and tertiary use. Overall, we strive to produce informative and useful content that can be repurposed for various marketing channels.

Client's comment
「桜江町桑茶生産組合」副社長
古野様より

株式会社ウーマと弊社は、既に20年以上と長きにわたり良好な関係を築いてまいりました。我々、桜江町桑茶生産組合という組織の理念やビジョンを共有し、同じ足並みでクリエイティブ領域をサポートしてくださるため、お任せしておける安心感があります。2021年に大規模なサイトリニューアルとそれに伴うカートシステム移行、決済システム導入を実施しましたが、その際も弊社スタッフと同じ立ち位置に立ってサポートいただき非常に助かりました。今後もお客様目線で高品質な商品の開発・製造・販売に邁進してまいります。ぜひ弊社とともに業界全体を盛り上げ、互いに発展してまいりましょう。今後ともよろしくお願い申し上げます。(桜江町桑茶生産組合/古野)

We have built a good relationship with Uma Co., Ltd. for over 20 years. We share the same vision and philosophy as the Sakuraemachi Kuwacha Production Association, and can rely on them to support us in the creative field with the same level of commitment. We felt reassured that we could entrust them with our recent large-scale website renewal, cart system migration, and payment system implementation in 2021, as they stood with us on the same ground and provided great support.We will continue to strive for the development, manufacture, and sale of high-quality products from the perspective of our customers. Let's work together to invigorate the industry and promote mutual growth. We look forward to continuing our relationship with Uma Co., Ltd. in the future.(Sakuraemachi Kuwacha Production Association/ Furuno)

嬉しいメッセージ、ありがとうございます。桜江町桑茶生産組合は特に中高年層のお客様が多く、さらに70代以上のお客様の割合も非常に大きいという特徴がございます。モダンデザインや先鋭的なデザインを創り上げることは簡単ですが、ぶれないペルソナにしっかりと目を向け、固定観念を持たず、「きちんと読める」「PCスキルに関わらずより多くの方が操作できる」という点にこだわってクリエイティブ制作に取り組ませていただいております。ECサイトは反応が見えやすいので、トライアンドエラーを続けてより良いものをご提供していくことに大きなやりがいを感じております。今後もオーガニック&無添加加工にこだわり、社会のニーズに応え続ける御社をしっかりと支えるクリエイティブを実現し続けてまいりたいと思います。末永くよろしくお願い申し上げます。(U-MA/ウーマ)

Thank you for your delightful message. The Sakurae-machi Kuwacha Production Association has a large number of middle-aged and elderly customers, and a significant percentage of our customers are over 70 years old. Creating modern and cutting-edge designs is easy, but we focus on a consistent persona, without holding onto fixed ideas, and emphasize creating designs that are "easy to read" and "accessible to more people, regardless of their PC skills". As the response to an e-commerce site is easily visible, we take great pride in continuing to provide better products through trial and error. We would like to continue creating creative works that support your company, which is committed to organic and additive-free processing and continues to respond to social needs. We look forward to continuing our relationship with you for a long time to come. (U-MA)