Concept
クリエイティブ活動を生業とするウーマ。ネイリストもまた、クリエイティブな職業であると感じた。ウーマが展開する『NURU』を自己実現の場として活用してもらい、ただ時間と売上だけに追われ摩耗していくのではなく、常に刺激を求め、精力的に創造して欲しいという想いを込めた。
We felt that nail stylists are also creative professionals. We wanted our staff to utilize “NURU” as a place for self-realization, not just to be worn out by time and sales, but to constantly seek stimulation and to be energetically creative.
Stories behind 『NURU』
「仲間。増やしたいね」
作品ができたとき、最初に喜び、感動を分ける仲間。そして、ピンチのとき、本当の意味で救えるのも仲間。日頃からそれをひしひしと感じていた我々。ある日、お酒を飲みながら「仲間。もっと増やしたいね」と、そんな一言がポツリと出た。そのとき、小さく生まれたネイルサロンプロジェクト。それからおよそ1年の準備期間を経て、2024年7月1日に『NURU NAIL 新宿(ヌルネイル)』が誕生した。
We wanna have more members, don't we?
When a project is completed, the first to rejoice and share in the excitement are our teammates. And in times of crisis, our teammates are the ones who can truly save the day. We have always felt this keenly. One day, over drinks, I heard the words, “We wanna have more members, don't we?.
That is when the nail salon project was born. After about a year of preparation, “NURU NAIL Shinjuku” was born on July 1, 2024.
ブランド名
『NURU(ヌル)』の由来
ブランド名決定までの時間。長かったように感じるが、振り返れば実は極めて短期間だったのかもしれない。社名「ウーマ(U-MA)」同様、短くてリズム感が良く、覚えやすいものが良いと思った。「U」を用い、ブランド名と社名に繋がりを持たせることも考えた。
爪を彩る。カラーを塗る。シンプルに「NURU(ヌル)」。閃いて、すぐに決定した。もうひとつ、「ヌル」とは「何もなく何も示さない。無の状態」を意味する「NULL」と読みが同じ。こじつけにはなるが、何もないからこそ膨大な可能性を秘め、変化も恐れない。そんなサロンにしていきたいという想いも込めている。
Origin of the brand name『NURU』
It may seem like a long time to decide on a brand name, but in retrospect, it may actually have been extremely short. Like the company name “U-MA,” I thought it should be short, rhythmic, and easy to remember. We also considered using a “U” to create a connection between the brand name and the company name.
COLOUR WO NURU (to color nails). The word “NURU” simply flashed on me and I immediately decided to go with it. One more thing, “NURU” is the same reading as “NULL” meaning “nothing and showing nothing. It reads the same as “null,” meaning “nothingness. Although it may be a bit of a stretch, the word “null” has enormous potential because of the absence of anything, and we are not afraid of change. We hope to make the salon such a place.
Start of “NURU”
多くの方の力をお借りして
『NURU』完成までには、数えきれないほどの方のご協力、そして気持ちをいただいた。コンサルタント、美容業界に長年携わってきた知人、不動産会社、不動産管理会社、ビルオーナー、大工・内装デザイナー・タイル職人はじめ工事に携わって下さった方々…。何もなかった『NURU』は、たくさんの方々の力をお借りして、想いを受けて少しずつカタチになり、2024年7月1日のオープンを迎えることができた。
We have received the cooperation and support of countless people in the process of completing “NURU”, including consultants, acquaintances who have been involved in the beauty industry for many years, real estate companies, property management companies, building owners, carpenters, interior designers, tile workers, and others who were involved in the construction. ”NURU”, which was nothing, took shape little by little with the help of many people and their wishes, and finally opened its doors on July 1, 2024.
Design
個性派ネイルを『NURU』で
『NURU』オープン時、巷で流行っていたのは所謂「ワンホン」「ニュアンス」といった類のネイル。それらのデザインを得意とするネイルサロンが溢れ返るなか、「流行っているから」の理由で方向性を定めて良いのか?という疑問が生じた。驚きある尖ったデザインを追求しつづけてきたウーマが運営するネイルサロンなら、やはり、ウーマらしく。個性派デザイン特化サロンに舵を切り、このデザインを好むお客様だけに選んでもらうべく走り出した。
Unique nail art at “NURU”
The nail salon run by U-MA, which has been pursuing surprising and sharp designs, should be just like U-MA. We decided to change the direction of the salon to specialize in unique designs, and started to work to have only customers who prefer these designs choose our salon.
ブランドマネージャー/川合(N-ピリオド)
ネイルサロン『NURU(ヌル)』グランドオープンを迎えるまでに、思い返せばたくさんの障壁がありました。世間は長く人々を戸惑わせた新型コロナウイルスが一旦の落ち着きを見せており、新規事業・事業拡大のために物件を取り合っているような状況。そこにネイルサロンとして何一つの実績もないウーマが飛び込む…5軒、10軒、20軒と内見申込をし、歩き回ってテナント募集の貼り紙を探す。どうしても物件が決まらず、当初2024年4月オープン予定だった計画を3ヶ月も遅らせてのオープン。それでも、共にスタートを切ってくれたスタッフに心より感謝しています。また、たくさんの力を、知恵を、気持ちを寄せてくださった全ての方々に深く感謝を申し上げます。まだスタートラインに立っただけ。これからが本番です。皆様への感謝の想いを、しっかりとカタチにして示していきたいと思っております。新宿という激戦区に、個性派ネイルに特化したサロンとして誕生した『NURU』。ご興味ある方は、ぜひ一度足を運んでいただければと思います。
(U-MA/ウーマ)