logo design
BRANDING LOGO DESIGN
logo design
BRANDING LOGO DESIGN
東京都渋谷区に所在する「鈴木建築店」のロゴ制作事例。小規模工務店の強みを活かし、地域密着の細やかな施工から都内~近隣県各所の新築・リノベーション施工に柔軟に対応している鈴木建築店。自社の強みである長い歴史、地域住民とのコミュニケーションを活かし活躍するブランドのシンボルとなるロゴを提案させていただいた。
This is a Logo design case study for Suzuki Kenchikuten, located in Shibuya Ku, Tokyo. Suzuki Kenchikuten is a small construction company that makes use of its strength as a small construction company to flexibly respond to new construction and renovation projects in Tokyo and neighbouring prefectures, from detailed, community-based construction. We proposed a logo that would be a symbol of a brand that makes use of its strengths, such as its long history and communication with local residents.
Proposed logo
ロゴの提案
ロゴは、企業や店舗、商品、サービスのまさに「顔」の役割を担う。歴史・背景や、想い、ストーリーなどが込められたロゴは、社内外のコミュニケーションの種となったり、スタッフの結束力強化やビジネス発展などにつながる重要なものである。
Logos are the very 'face' of a company, shop, product or service. Logos with history, background, thoughts and stories are important as they serve as a seed for communication within and outside the company, strengthen staff cohesion and lead to business development.
鈴木建築店を支える社長とその弟子の姿を起点に、鈴木建築店の頭文字「S」を組み合わせることで結束力を表現。また熟練大工だからこそ成せる確実性とスピード感、予期せぬ事態や困難があっても柔軟に対応する卓越した技術を落とし込んだ。地元を大切にし、地域に密着したビジネスを展開する鈴木建築店の力強さや地域愛を、レッド×ブラックで表している。
The logo expresses cohesion by starting with the image of the boss and his apprentice, who support Suzuki Kenchikuten, and combining them with the letter ‘S’, the first letter of Suzuki Kenchikuten. The project also incorporates the sense of certainty and speed that can only be achieved by skilled carpenters, and the outstanding skills that enable them to respond flexibly to unexpected situations and difficulties. The red and black colours express the strength and love for the community of Suzuki Kenchikuten, which values the local community and develops community-based businesses.
ロゴタイプ
インパクトある書体を用いたロゴタイプスタイル。幅広い年齢層の施主から依頼を受ける鈴建築店で使いやすいロゴを提案。書体は「長い歴史」や「熟練」を連想する、重みのあるものを採用している。
Logotype
Logotype style with impactful typefaces. The logo is easy to use for a bell building shop that receives requests from clients of all ages. The typeface is weighty, evoking ‘long history’ and ‘proficiency’.
シンボルスタイル
シンボルロゴタイプのロゴは力強さ・情熱・技術力を起点に、イメージを拡張。“黄金比”をしっかりと守りながら、頭文字の「S」を組み合わせることでブランド名も想起させるロゴを提案している。
The symbol
The symbol in the logo extend the image of strength, passion and technology as a starting point. The logo is based on the ‘golden ratio’, and the initial ‘S’ is combined to evoke the brand name.
コンビネーション
シンボルマークとロゴタイプのコンビネーション。シンボルマークのみ、ロゴタイプのみ、の場合よりさらに力強さが増している。木札のような四角形に収めたデザインは、オリジナルグッズにも活用しやすい。
Combination
Combination of symbol and logotype. More powerful than the symbol mark alone or logotype alone. The design, which is contained in a rectangle like a wooden sign, can easily be used for original goods.
Logo Goods
goods EC
ロゴ入りアイテム
完成したロゴを活用し、Tシャツやタオル、ジャンパー、トートバックなどを提案。ウーマではご要望に合わせたオリジナルグッズ・ノベルティ制作(デザイン)にも対応している。他にもイベント会場の設営アイテム(のぼりやタペストリー、椅子カバーなど)、カタログ制作、ショップ販売など幅広く対応実績がある。
The completed logo is used to propose T-shirts, towels, jumpers, tote bags, etc. U-MA also offers original goods and novelty production (design) tailored to your requirements. We also have a wide range of other experience in event venue set-up items (banners, tapestries, chair covers, etc.), catalogue production and shop sales.