Corporate website production results

Corporate Website Creation

コーポレートサイト制作

自社内開発にこだわり、高い技術力と信頼で支持を得るシステム会社、コンピュータ・ハイテック株式会社(CHT)。創業40周年の大きな節目を機に実施することとなったコーポレートサイト&リクルート特設サイトの全面リニューアル実績。

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What the client hoped for in the new website was a corporate site form that would properly convey the true appeal of their company and also contribute to their recruitment activities. Not simply a website following trends, but a truly custom, tailor-made site creation project from which CHT’s unique character would ooze out from every corner.

CHT, with a long history backed by trust and a solid customer base, primarily targeted job seekers with their new website. Going against the conventional wisdom that “text is skimmed over” and “too much text won’t get read” on many corporate websites, they took the opposite approach. With the aim of having both the corporate site and dedicated recruitment site function as a single media platform, they included a wealth of information upfront. The idea was for job seekers to read through this information first, and if it piqued their interest, then inquire further. Reducing hiring mismatches was also an important consideration in the website creation.

クライアントが新サイトに期待したのは、自社の本当の魅力がきちんと伝わり、採用活動にも貢献するコーポレートサイトのカタチ。単純にトレンドを追っただけのサイトではなく、コンピュータ・ハイテック(CHT)らしさが端々から滲み出るような、まさにオーダーメイド・サイト制作プロジェクトである。

既に長い歴史に裏付けられた信頼と厚い顧客基盤を持つCHTが、新サイトで主にターゲットとしたのは求職者。数多あるコーポレートサイトの中、「文章が流し読みされる」「たくさんの文字は読んでもらえない」という定説を逆手に取った。コーポレートサイトならびに採用特設サイトがひとつのメディアとなるべく、あらかじめ多くの情報を掲載する。求職者には、それを読んだうえで興味が持てたなら門戸を叩いてもらう。採用ミスマッチの軽減も、サイト制作において重要視された。

撮影

(動画・スチール) コーポレートサイトとしての透明性を高め、自社の魅力や特徴をしっかりと表現するためのコンテンツ。そのひとつとして、代表や社員の方、社内風景を撮影。決して珍しくない手法であるが、企業イメージや信頼感の醸成に確実に繋がっていく。本プロジェクトでは、社内での撮影だけでなく本社ビル周辺でも撮影を実施。撮影・現像・動画編集も社内完結できる点はウーマの強みのひとつと言える。

(Video/Still Photos) Content to enhance transparency as a corporate website and clearly express the company's appeal and features. As one aspect, we shot videos of the representative, employees, and internal scenery. While not an unusual method, it certainly leads to cultivating the company's image and trustworthiness. In this project, in addition to shooting inside the company, we also carried out shooting around the headquarters building. Being able to complete the shooting, developing, and video editing in-house is one of U-MA's strengths.

CHT photo by U-MA

特に採用特設サイトの撮影は、求職者に職場のリアルな雰囲気を伝えるのが目的となる。日常の風景と、社員の方の自然な表情をカメラに収めるため、CHTのご担当者様にも協力いただき、香盤表作成や撮影時の注意事項の事前配布などの準備を整え、撮影に臨んだ。

Particularly for the dedicated recruitment website, the purpose of the shooting was to convey the real atmosphere of the workplace to job seekers. In order to capture the daily scenery and natural expressions of the employees on camera, we prepared by cooperating with the person in charge at CHT, such as creating shooting schedules and distributing precautions for the shooting in advance, before proceeding with the filming.

Event Design

イベントデザイン

コーポレートサイト・リニューアルプロジェクトでいただいたご縁をきっかけに、イベント開催時の撮影・クリエイティブ領域でもお声掛けいただいている。2024年4月に開催されたリクルートフェアでは、ブースの装飾やチラシ、ノベルティ等の制作を実施。タイトスケジュールの中、CHTご担当者様にも協力いただき、会場でも一際目を惹くブース&ノベルティーでブースの来訪者数も増加。大盛況のうちに終えることができた。

Stemming from the connections made during the corporate website renewal project, we have also been asked to handle shooting and creative work for events. For the recruitment fair held in April 2024, we produced the booth decorations, flyers, novelties, and more. Despite the tight schedule, with the cooperation of the person in charge at CHT, the eye-catching booth and novelties at the venue helped increase visitor numbers, leading to a hugely successful event.

Client's comment
コンピュータ・ハイテック株式会社
大井様より

今回の制作プロジェクトを振り返ると、せっかくリニューアルするなら“私の想い”が節々に表現されたサイトにしたかったという強い願いもあり、それはウーマさんにとってもチャレンジングなものであったのではないか?と勝手に思っております。私から「刺さるフレーズ」とか、「言葉が薄まる」とか、訳のわからない事をたくさんお伝えしたように思いますが、ウーマさんはそれを最終的にきちんと形にしてくれました。私の想いを十分に理解してくれていたからこそ、私が期待していたゴールに辿り着いたのだと大変満足しておりますし、目標としていた「言葉とビジュアルを使って“解る人にだけ刺さる”サイト」に着地できたのではないかと自負しています。これからもウーマさんには、“誰かの気持ちを動かす何か”を模索して、クリエイティブして欲しいなぁ、と願っております。これからもお付き合いのほど、よろしくお願いいたします。(コンピュータ・ハイテック株式会社 DX事業部/大井忠和)

非常にありがたいメッセージ、心より感謝申し上げます。コーポレートサイトとリクルートサイトの大幅リニューアルプロジェクトということで、長いお付き合いになるということは想定しておりましたが、大井様のお人柄もあり初回ミーティングから約半年の期間、ウーマ一同楽しく熱くクリエイティブさせていただくことができました。驚くほどあっという間で、数えきれないほど刺激をいただいたと感じております。「ウーマさんの好きに、全部一回やってみてよ」と大胆にもお任せくださったこと、今でも鮮明に、そして強烈に覚えております。大井様の新サイトへの想い・構想が首尾一貫していたこと、その他大勢の真似事ではなく本当に欲しいサイトを貪欲に追求したことは、我々の強烈なクリエイティブ体験のひとつとして刻まれました。このご縁を大切に、互いに良質な刺激を与え合える関係を築いていきたいと思っております。どうぞ引き続きよろしくお願い申し上げます。(U-MA/ウーマ)